Saturday, December 29, 2012

aku, kamu...kita semua diuji

bismillahirrahmanirrahim...
Aku, kamu. . kita diuji. .
kadang2 orang mesti anggap..husna ni xde banyak masalah kat rumah..siapa cakap? husna diduga dengan cara lain..orang lain, lain dugaannya...kenapa husna cakap macam ni ye..?untuk kita semua bersyukur...kalau husna ada masalah..husna akan fikir..ada orang yang lebih banyak dugaannya..dan husna nak..orang lain pun rasa macam ni..di kala kita berduka..anggap..ada orang yang lebih susah drp kita..
Allah akan bagi dugaan pada kita bermacam2 cara..ada orang yang diduga dgn mak ayah, ada orang diduga dgn adik beradik..dan ada pula dengan kawan2..ana?
no need to know..
dalam kepala ni macam2 yg difikirkan..
kadang2 fikir...kenapa aku?
kenapa. . .
tapi subhanallah. . . sayangnya Allah pada hamba-Nya..
ada je wasilah2 yang dikurniakan untuk meneguhkan diri..

ALHAMDULILLAH.. ALLAH DAH PILIH HUSNA UTK MENGHADAPI UJIAN NI..YAKINLAH ALLAH AKAN MENGHANTAR SESUATU BUAT MENGGEMBIRAKANMU..
(kata2 seorang sahabat)

ana percaya nie...
sebab kata2 sahabat nie dalilnya:

INNA MAAL 'USRI YUSRA..
sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan..

Ya Robbi..
Sabbaha lillah...segala puji bagi Allah..
engkau teguhkan aku dengan kalam-Mu. .
engkau teguhkan aku dengan wasilah2-Mu yang pelbagai. .
terima kasih Ya Ilah!

[kadang2 husna sokmo keliru..patut ke post pasal ni ye..patutnya husna ngadu kat Allah je..tapi tujuan husna post pasal ni semua bukan sekadar untuk diri sendiri..tapi buat semua yang diuji. . siapa yang diuji? kita semua. . kalau yang sedang membaca post ni cakap. .mana ada, aku xde problem pun. .sebenarnya..setiap saat kita diuji. . kesenangan..duka cita..semua ujian..okey laa..harap2 yang di'postkan ni memberi manfaat bukan shj utk diri..malah untuk semua.. Aku, kamu. . .Ana, enti . . semuanya diuji. . moga sama2 thabat di jalan Allah]



No comments:

Post a Comment