Saturday, May 26, 2012

Bismillahirrahmanirrahim.. Alhamdulillah.. hari ini masih diizinkan oleh Tuhan yang Maha Berkuasa utk menyedut oksigen cinta-Nya.. diberi peluang untuk memperbaiki diri.. mengislah diri dan bertaubat kepadaNya.. Alhamdulillah.. Tarbiah tu proses 2 hala.. memberi dan menerima.. Jd.. hari nie, ana pergi ronda2 kat blog2 yg bgus laa.. Allahurobbi.. banyak sgt p'ajrn yg boleh dipetik.. sbb tu orang kata, internet nie mmg ad kburukn.. dah mmg sifat dye makhluk.. mmg ad klemahn.. tp jgn dlupa, dlm klemahan internet tetap ad kelebihan.. cuma bergantung atas kita utk mmanfaatknnya.. byk post2 yg ana jumpe dalam blog n fb yg bleh beri pgajaran.. cuma.. hari nie nk kongsi satu jew.. jom same2 hayati:
Andai pincang langkahku.
Andai tempang akhlakku.
Andai hilang hikmahku.
Jangan dihina jalan dakwah ini.
Kerana dakwah ini terlahir suci.
Yang salah itu, memang aku sendiri.
.........................
Astaghfirullah.

Kadang-kadang individu yang terlibat dengan gerakan dakwah mahupun program bersifat Islamik juga ada melakukan kesilapan. Ini fitrah manusia. Jadi janganlah di hina jalan dakwah yang mereka pilih bersandarkan kepada kekurangan yang bersifat manusiawi itu.

Dan pesanan kepada diri sendiri dan juga para pendakwah di luar sana, ingatlah bahawa setiap kita adalah duta bagi Islam. Jagalah segala aspek supaya tidak menjadi fitnah kepada Islam. Kejarlah kesempurnaan dengan berusaha untuk menghampirinya. Kita tidak akan dapat mencapai kesempurnaan, tapi usaha perlu ada kerana kita perlu jadi Muslim yang cemerlang, hari ini mesti lebih baik daripada semalam. (^^)/

kesimpulannya.. jom kita sama2 improve diri.. semoga x jd fitnah pada islam.. Usaha! Usaha! jom..!
MOGA2 ALLAH BERKATI..

No comments:

Post a Comment