Wednesday, January 2, 2013

aku... kecewa?

Andai itu yang ditakdirkan..siapa aku untuk menolaknya?
Andai itu onak dan duri yang engkau sediakan untuk meningkatkan keimananku kuredha..
aku redha?
Tp kenapa air mataku tak berhenti mengalir??
Allahu robbi..tenangkan aku..

Ya Allah..aku tak harus berhenti di tengah jalan..
Husna! x kan selemah ini kamu!
Sedarlah....! Andai waktu belum berakhir..
kamu harus berjuang..!
Andai kepahitan, kesusahan, kelelahan itu kamu rasai. . .
Itulah jalan yang akan kamu tempuhi sampai mati..

Duhai diri,
engkau telah memilih jalanmu..
mengapa dikau mengalah sebelum akhir waktu?
engkau tahu jalan ini payah. . .
mengapa engkau tidak persiapkan hatimu dan langkahmu?
Duhai diri..
tolong! berhenti begini..!
kuatkan azam dan semangatmu..

WANFIRU KHIFAFAN WA TSIQALAN WAJAHIDU FISABILILLAH
dan maralah kamu sama ada berat ataupun ringan dan berjihadlah di jalan Allah...

No comments:

Post a Comment