Thursday, November 14, 2013

Allah. ...


Allah,
Tak siapa mampu fahami aku,
Namun ku tahu, Engkau sentiasa ada untukku,
satu sebab untuk aku terus gagah berdiri,
Walau langkah ini menunggu rebah, 
Walau tapak ini semakin goyah,
Aku tahu Engkau ada untukku...

Allah,
Jangan Engkau hapuskan nikmat ini dariku,
nikmat untuk merasa Engkau berada di sisiku,
Kerana andai rasa itu hilang,
aku bimbang...
aku rebah, jatuh, longlai dan tersungkur.

Allah,
kadang-kadang aku sendiri tak mampu memahami,
apa yang ada di hatiku,
apa yang aku perlu,
tapi Aku tahu bahawa Engkau memahami diriku,
lebih dari diri aku sendiri.

Allah,
Jangan biarkan aku sendiri,
Bantu aku ya Allah...
Aku mahu dekat dengan-Mu,
walau amalku tak seberapa,
walau nodaku tak terkira,
pimpinlah aku Ya Allah..
Aku tak mampu...
tanpa-Mu Allah.... (:



No comments:

Post a Comment