Thursday, October 31, 2013

Saya pun nak cantik!

Bismillah..Alhamdulillah. Summa Alhamdulillah. Summa Alhamdulillah. Banyak sangat nikmat yang Allah bagi kat kita semua. Kan? Allahurobbi, kadang-kadang rasa tak layak nak dapat. Tak setanding dengan apa yang kita buat. Pernah dengar tak kata-kata ni? 
"Kita nak Allah kabulkan permintaan kita, tapi cuba fikir, sejauh mana kita memenuhi tuntutan Allah? Kalau dah buat apa yang Allah suruh sekalipun, adakah cukup sempurna? Atau cuma sambalewa?"

Dan cuba kita compare'kan dengan apa yang kita dapat setakat ni. Mesti yang Allah bagi tu lebih kan..Allah itu Maha Penyayang. 
Sekalipun apa yang terjadi dalam hidup kita tu tampak buruk pada mata kita, pasti ada hikmah di sebaliknya. Cuma kita yang lemah ni tak berupaya nak menyingkap apa rahsia yang tersirat di sebalik suratan takdir Allah. Insya Allah, hikmah itu tetap akan tersingkap. Cuma kita tak tahu, bila ia akan tersingkap. Sama ada cepat, lambat sikit atau sememangnya lambat. Sememangnya lambat? Means in the Hereafter. Husna pernah dengar, kalaulah kita tahu nikmatnya menerima ganjaran Allah itu, kita akan mintak, biarlah semua ganjaran tu kita terima kat akhirat sahaja. Ganjaran Allah itu berkali-kali-kali ganda.
Ohh, jap..apa kaitan dengan tajuk kat atas? Sori2, husna dah melalut sebenarnya.
Haa.. nampak tak header baru husna? Huhu, cantik  tak?
Sebenarnya husna baru belajar nak buat header sendiri dengan photoshop. Alhamdulillah.
Nak seribu daya. Ya tak? Hee~
Hmm, sape yang ada blog mesti nak blog dia cantik kan.. Sape yang ada rumah pun mesti nak rumah dia cantik. Betul tak?
Dah..Diri kita?
Luaran nak cantik, dalam macam mana?
Hihi, andai satu dosa kita buat, tumbuh satu jerawat kat muka. Sure, tak de orang nak buat dosa. Absolutely!
Ok, need to go..tak sempat nak masukkan gambar dalam entry ni..
moga dapat manfaat :)

No comments:

Post a Comment