Friday, September 14, 2012

Hanya Engkau yang memahami..

Ya Allah,
jgn pernah tinggalkan aku,
Ku mohon pada-Mu berilah kekuatan kpdku walau secebis,
agar secebis kekuatan itu dapat meneguhkan aku dalam liku hidupku..
Ya Tuhan aku hamba-Mu yang lemah,
penuh dengan kekurangan

Tuhan..
ampunkan aku kerana selalu mengeluh,
kadang kala aku tertanya
mengapa harus aku yang menghadapi semua ini?
mengapa aku yang harus menanggung beban ini?
mengapa aku yang Kau pilih untuk memikul amanh ini?
namun Kau sering menjawab pertanyaanku melalui kalam-Mu..

Allahu robbi,
tetapkan aku pada jalanmu..
agar aku tidak tergelincir dari landasan ini..

Ya Allah..
beri aku kekuatan..
beri aku kekuatan..
Kuatkan aku...
hanya pada-Mu mampu aku mengadu..
Kerna hanya engkau yang mampu memahamiku,
hanya engkau yang mengetahui apa yang sarat dalam hatiku..

Ya Allah,
beri aku secebis ketenangan..
agar aku dapat tersenyum pada sahabat2ku,
agar aku dapat mendamaikan mereka,
seperti mana mereka mendamaikan aku dgn kalam-Mu
apabila aku tersungkur..
beri aku secebis kekuatan..
agar aku dapat bangun dan menyebarkan kekuatan ini..
beri aku segenggam ketabahan
agar aku dapat terus kekal di jalan ini..

Allahu robbi..
aku redha dgn ketentuan-Mu..
hidupku dan matiku hanya untuk-Mu..
Kuatkan aku....

No comments:

Post a Comment