Saturday, April 7, 2012

ALLah Tahu..

Bismillahirrahmanirrahim..
Jam kat laptop nie dh pukul 4.25.. skit lagi nk kne bsiap gi skolah.. biar laa.. at least ana nk share ssuatu kt cni.. kat skolah.. bile kaki mule mlangkah masuk.. hati mesti dpersiapkn utk trime sbrg masalah dan dugaan.. mmg macam tu.. UJIAN.. Ujian.. Dugaan.. kdg2 hati nie ttanye2.. knape harus aku yang terima semua nie?? knapa?? Namun.. soalan tu mmg senang utk djawab.. kerana Allah tahu kamu mampu.. ALLAH LEBIH TAHU..! ALLAH x akn mbebankn seseorg dgn apa2 yg tidak mampu dpikul olehnya.. Sape2 yg mbaca post nie.. jom kite sama2 setkan dlm kpala.. jika kite rase terbeban dgn dugaan yang Allah beri kite hari ini.. Ada lagi yang lebih terbeban.. cth: kite semua.. ade kawan2 dan sahabat yg sering beri nasihat dan dorongan.. kte hidup dlm suasana yg aman dan tenteram... bebas dari ancaman bom dan pistol spt di palestin..

meh ana nk kongsi apa yang ana pgg utk menjadi ubat pd hati ana stiap hari..

Allah bg ujian untuk kite jadi seseorang yang baru.. seseorang yang baru dan lebih baik.. contoh.. Allah bagi ujian pada.. let say.. husna.. Allah nak tukar husna yang sensitif, sering terleka, dan banyak kelemahan pada hari ini pada husna yang lebih sabar, kental, dan lebih kuat pergantungannya pada Allah.. Allah bfirman.. Allah x akan mgubah nasib ssuatu kaum melainkn kaum itu sdiri mgubah nasib mereka.. jadi.. ujian yang Allah berikn pada kite hari ialah satu wasilah untuk Allah jadikan kite individu yg lebih baik drp hari ini..

Allah bagi ujian pada kite spy kite kuatkn pgantungn pd Allah.. mgkin.. kite nie kurang doa.. nak macam2.. tp.. bgantung pd usaha sdiri jew.. sdangkn.. yg mberi 2 Allah..  Usaha laa byk mane pown.. kalu Allah x izinkn.. useless.. jd.. utk jdkan usaha kte tu x 'useless'.. doa pd Allah.. KITE NIE HAMBA!! mintak pada DIA, Tuhan kita yang Maha Berkuasa..!
Ud'uni Astajib lakum..

No comments:

Post a Comment